Markedsføring Av Treningssenter

Ved siden av gode treningsapparater og god service er markedsføring en av de viktigste forutsetningene for å bygge kundebase. Her er tips og råd om markedsføring av treningsstudio.

banner

Markedsføring er en viktig brikke i driften av et treningssenter. Det er stadig økende konkurranse i markedet, som gjør det viktig å skille seg ut og vise seg frem som en attraktiv leverandør av trening. Samtidig er det mange som ønsker å komme i gang med en aktiv livsstil, og har lyst til å finne et senter hvor de kan realisere sine treningsmål.

Så hvordan kan du bygge kjennskap om din merkevare og tiltrekke deg nye kunder – og ikke minst beholde eksisterende kundemasse?

• Begynn med en strategi!

Du har jo masse å fortelle om alt dere kan tilby. Men hvordan kan du strukturere budskapet, og hvem skal du fortelle det til? Det er alltid kjekt å begynne med å lage en strategi. Strategien trenger absolutt ikke være komplisert men bør si noe om:

Hva er verdiene dine?

Hvem ønsker du å snakke med (målgrupper)?

– Skal du henvende deg til private eller bedrift?

– Skal du henvende deg til lokale eller kanskje nasjonale målgrupper?

Hva vil du si?

– Hva er unikt med med treningssenteret ditt?

– Hvordan ønsker du å fremstå?

En strategi er et verdifullt verktøy, og danner et grunnlag for hvilke tiltak du velger å gjøre med markedsføringen din. Målet er at du skiller deg positivt ut i mengden, fremstår som en attraktiv tilbyder av trening og tiltrekker deg mange treningsglade kunder!

Reklame for treningssenter

Du tenker kanskje at Facebook er en ypperlig kanal, men websiden er jo også viktig. Burde du henge opp noen plakater? Og hva med Instagram? Burde du lage et event? Eller kanskje ha en kampanje med pakkeløsninger og treningstilbud?

En kombinasjon av flere kanaler vil forsterke budskapet ditt ovenfor målgruppen. Ta utgangspunkt i strategien og velg en miks kanaler som snakker til målgruppen din. Og husk – sett av tid og ressurser til markedsføringsarbeidet.

Vi har bistått treningssentre over hele Norge med markedsføringen av deres sentre. Ta gjerne kontakt hvis du ønsker innspill og hjelp til ditt markedsføringsarbeid.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *